• Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.

INFO Vestlandet - Liten oppdatering!

Baktus_79

Eier
Forumleder
Hei alle spillere på Vestlandet!

Nå er det en stund siden jeg har kommet med en oppdatering om hva som har skjedd og hva som ligger i vente på Vestlandet. Det er ikke veldig mye nytt foruten det som er fortalt tidligere om hva som vil skje fremover med Vestlandet. Vi venter fremdeles på Hytale http://www.hytale.no og vi kommer til å opprette en Hytale server når den tid kommer. Men som sagt, dette er ingen nyheter.

Som dere sikkert har lagt merke til utvikler jeg bysystemet. Føler at dette vil være et stort fokus fremover, dette med å få til en god balanse mellom byer og de som ikke ønsker å forholde seg til byer. Frem til nå føler jeg vi har lykkes med det, men er fremdeles en del elementer jeg ønsker på plass før jeg kan si meg fornøyd med bykonseptet! Om vi tar en liten oppsummering på hva som er nytt på den fronten:
  • /by shop [bynavn] Teleporter til byens butikk
  • /by setshop Sett byshop spawn
  • /by removeshop Fjern byshop spawnen
  • /by ban [spiller] Ban en spiller slik at spilleren ikke kan TP ved hjelp av /by
  • /by unban [spiller] Unban en spiller
  • /by banlist Se hvem som er bannet
  • /by baltop Se liste over de rikeste byene
  • Byer og byshop blir markert på Dynmap (serverkart http://kart.vestlandetmc.no)
1552677525781.png
Til info: Listen oppdaterer seg ikke umiddelbart. Bare vent noen få sekunder!

Jeg har flere funksjoner jeg ønsker å legge til bysystemet på sikt.
  • Flere byranks (ikke bare medeier)
  • Utleie av plotter
  • Egen chat for byene
Mange av dere har vært flinke til å komme med gode forslag. Mange av disse forslagene kommer fra dere spillere. Det viktigste for oss er at systemene er funksjonelle for dere som spiller på serveren. Derfor er det ekstra viktig med deres tilbakemeldinger. https://www.vestlandetmc.no/forum/index.php?threads/bykonseptet.455/#post-2828

Om jeg skal plukke ut en spiller som har gitt mange gode tips til hvordan bykonseptet bør være vil jeg gjerne nevne @calibraman12 eller AudiFreak260 som han heter in-game! Flere av funksjonene på /by er takket være han.

Creative world og BedWars er jo på plass! For å prøve seg på dette skriv /minigames in-game. For å komme seg til Minigames spawnen så skriver du /spawn. Vil du tilbake igjen til survival så skriver du /survival

MobArena er under arbeid og vil være på plass før du aner det.

Mynt eller Krone er på plass. Vil du vedde mynt eller krone med en spiller? /myntkrone [spiller] [sum] Pengesummen som blir skrevet inn er det som vinneren vinner fra taperen.

Vi har også sett alt for mye lagg i forhold til zombie pigman farms. Vi har valgt å fjerne zombie pigman fra å spawne naturlig i overworld. Det betyr at farms vil ikke fungere! Til advarsel for de som vil prøve seg!

Kompass funksjon er lagt til Vestlandet. Om du nå holder et kompass i hånden vil det dukke opp en navigator øverst på skjermbilde som vil vise vei til spawn (lille pil), der du døde sist (rød hodeskalle) eller ditt hjem (grønt hus).
1552678986770.png

mcMMO Horses er lagt til. Med mcMMO Horses kan man trene opp hestene sine og legge de ut for salg om man ønsker det.
Ulike skills som hesten kan trenes opp i:
  • Swiftness - Increases the speed of your horse
  • Agility - Increases the change of dodging attacks
  • Vitality - Increases the health of your horse
  • Wrath - Temporarily disables damage and increases speed
Hester som skal inn under dette må claimes. Det vil si sitt på en hest og skriv /h claim og den vil bli din forever. Du kan /h banish hesten din slik at den blir despawnet. Den kan spawnes frem igjen med /h summon. Alle dine hester vil bli banished når du logger ut slik at ingenting vil skje de mens du ikke er på.

Merk: Det er ikke gratis og det koster å claime en hest. 500 kroner for den første hesten. Så dobles prisen på hestene utover det. Så for hest 2 1000 kroner, hest 3 2000 kroner osv.

/h for kommando liste.

Og den siste endringen som er gjort på Vestlandet er at KickFromClaim er igjen på plass hos oss. Dette betyr at du nå kan kicke andre spillere ut fra ditt claim. Bruken av pluginen er enkel og fungerer slik: /kfc [spiller] når du står i ditt eget claim. Det samme må den andre spilleren gjøre. Staff kan selvsagt ikke bli kastet ut av et claim. Det samme gjelder folk med trust.