• Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.

VIKTIG Obs! Serverkrasj!

Stine_snuppa

Moderator
Forumleder
Vi har hatt en massiv serverkrasj som resulterte i at vi fikk en god del korrupte filer. Mappet og datafilene for alle spillerne var ikke til å stole på så det er nå gjort en del endringer. Mappet er rollbacket tilbake til 08.02.2018 kl 3:00 og alle spiller datafilene er slettet. Alle plugins er rollbacket helt tilbake til 05.02.2019 kl: 3:00.

Alt dette betyr følgende:
  • Alle inventories er borte
  • Alle enderchests er borte
  • Spilletid er borte
  • Claims og claimblocks er datert 05.02.2019
  • mcMMO stats er datert 05.02.2019
Det er sikkert flere småting her og der, men ovennevnte punkter er de viktigste.

Spilletid har vi full oversikt på, men det er umulig å endre alle tilbake til det opprinnelige uten videre da jeg må gjøre det manuelt med en og en. Spilleren må også være pålogget da endringen utføres. Mange av dere har allerede fått endret sin spilletid til slik det skal være, men til de som enda ikke har fått endret sin spilletid, ta kontakt med staff så ordner vi dette.

Ting som ikke er berørt:
  • Ranks
  • Penger
  • Straffer
  • Backpack (/pv)
  • Jobs stats
Alle spillere (3841) har mottatt en kompensasjon på 5000 kroner hver for hva som har skjedd. Vi vil også gi hver spiller noen av gjenstandene sine tilbake som dem hadde i inventaren sin før rollback (du må selv ta kontakt med en stabmedlem ingame for å få items tilbake), samt claims som ble påvirket av rollbacken vil bli justert tilbake til slik dem var før rollback ved ønske.

Team Vestlandet er veldig klar over at mange av dere har jobbet veldig hardt for items dere kanskje har mistet, eller brukt masse tid på bygg som nå ikke lenger er der. Det er viktig å presisere at slike hendelser er umulig å forutse!

Vi vil ikke friskmelde serveren før jeg ser den har gått uten problemer ut dagen idag, søndag 10.02.2019!

Mvh
Team Vestlandet

Sist redigert av en moderator:
Om dette stemmer takker jeg for meg. Var hyggelig så lenge det varte. Jeg satte alle mine ting i pv ut i shulker box når servern begynte knele, og etter rollback er nå pv tom og shulkerbox selvfølgelig borte. 5000kr kan nok ikke erstatte rundt 30 dager spilletid. Fin server, men jeg savner følelsen av tillit noen ganger.

mvh Ktoffer
Enig, jeg mistet nok tridenten min som jeg nettop betalte 10k for i går, samt mye mer.

ting som ble gjort før Rollback er borte men penger osv som ble brukt til å kjøpe med før Rollback skal vel være tilbake igjen som om du aldri kjøpte det ?

Baktus_79

Eier
Forumleder
Om dette stemmer takker jeg for meg. Var hyggelig så lenge det varte. Jeg satte alle mine ting i pv ut i shulker box når servern begynte knele, og etter rollback er nå pv tom og shulkerbox selvfølgelig borte. 5000kr kan nok ikke erstatte rundt 30 dager spilletid. Fin server, men jeg savner følelsen av tillit noen ganger.

mvh Ktoffer
Det er leit at du ser det på denne måten. Er veldig kjedelig at du legger "skylden" over på staff som gjør sitt beste for å få serveren opp igjen, men det er selvsagt helt valgfritt å ville forlate serveren.

Dumt at det har vært så mange problemer i det siste, kanskje skifte leverandør til noen som har et litt mer stabilt server system? Jeg skal ikke ta så hardt på det ettersom det ryktes om en map-restart grunnet ny oppdatering, i nær fremtid. Jeg har også lagt merke til at det er mye lag når det er en del spillere inne på serveren. Det er jo noe man kan ta med seg inn i fremtiden. Få kraftigere hardware som takler en del mer enn nåværende system.

Fint å se at dere tar ting seriøst. Dette spillsamfunnet her er ganske stort, og mange har tillit til dere som bruker fritiden til å drive dette. Kudos.

GHOST

Nytt medlem
jeg Kjønner att det er ting som skjer dette her men jeg føler att 5k ikke er god nok for Armor og utstyr som er fullt enchantet pluss allt av items og sånt pluss timer
Jeg mener det er noe dritt av dere admins ikke gir oss noe for dette
Jeg sier meg ferdig jeg hadde bra

Baktus_79

Eier
Forumleder
jeg Kjønner att det er ting som skjer dette her men jeg føler att 5k ikke er god nok for Armor og utstyr som er fullt enchantet pluss allt av items og sånt pluss timer
Jeg mener det er noe dritt av dere admins ikke gir oss noe for dette
Jeg sier meg ferdig jeg hadde bra
Det er helt i orden @GHOST Lykke til videre på ny server

Baktus_79

Eier
Forumleder
Jeg legger vel ikke "skylden" på staff, jeg føler mangel på tillit. Som jeg poengterte i går mista jeg rundt 180 nether star, 52 safarinett, et sted mellom 2-3 stack wither skulls, 61 nametags og resten av verdisakene mine i "PV". Svaret jeg fikk fra staff var "@Ktoffer Eneste du mistet etter rollbacken var tid, alt av wither skulls og slikt som du brukte til å få tak i stuffet du savner skal fortsatt være der."

Jeg viste dere jobbet hardt med å løse problemet, så jeg lot være å mase. Når jeg da finner ut at jeg får 5000 kr for det som er tapt og i tillegg at jeg har null tillit fra staff, selv etter 30 dager spilletid uten regelbrudd. Da må jeg få lov til å være skuffet!
Er mange som har fått tilbake noe stuff, @Ktoffer Vi har ikke vært vanskelig på det, men vi kan ikke bringe tilbake alt som er borte.

Baktus_79

Eier
Forumleder
Dumt at det har vært så mange problemer i det siste, kanskje skifte leverandør til noen som har et litt mer stabilt server system? Jeg skal ikke ta så hardt på det ettersom det ryktes om en map-restart grunnet ny oppdatering, i nær fremtid. Jeg har også lagt merke til at det er mye lag når det er en del spillere inne på serveren. Det er jo noe man kan ta med seg inn i fremtiden. Få kraftigere hardware som takler en del mer enn nåværende system.

Fint å se at dere tar ting seriøst. Dette spillsamfunnet her er ganske stort, og mange har tillit til dere som bruker fritiden til å drive dette. Kudos.
Problemet er ikke hardware, det er rett og slett alt for store farms der ute. Minecraft 1.13 har vært elendig på entities, noe 1.12 taklet langt bedre, og da hadde vi dårligere hardware. Vi oppgraderte til ny maskin da vi innså i starten at 1.13 gikk veldig tregt. Hjalp noe men det er store problemer med alt for høyt entity nivå.

On3xx

Nytt medlem
Her er det alt for mye hat mot eiere og administratorer... Dette vet ikke dere noe om, åpenbart, og jeg skjønner da at dere ikke ser at dette ikke nødvendigvis eiere sin feil... Dette kan en ikke bare forutse, så alle var vell like lite forberedt på dette.
De gjør hva de klarer og gjøre, ikke kom grinende om hva dere har mistet.

Jeg skjønner at folk blir litt frustrert, når de mister topp armor og gear, jeg blir også det, men vi gikk jo alle på samme smellen, så sånn sett er vi i samme båt.
Dette er jo ikke noe eiere og admins gjør "mot" oss, de prøver sitt beste er i allefal min opplevelse, for å hjelpe alle som trenger det, alltid.
På en måte er det jo vår egen skyld. vi har blitt gjort oppmerksom på hvor "tungt" det er for serveren med alle farmene, og de har diskutert kutt i spawnere, men folk bygger bare mer og mer farmer, og "haster" med å få så mange spawnere som mulig opp før noe skjer.

On3xx

Nytt medlem
Jeg skjønner at folk blir litt frustrert, når de mister topp armor og gear, jeg blir også det, men vi gikk jo alle på samme smellen, så sånn sett er vi i samme båt.
Dette er jo ikke noe eiere og admins gjør "mot" oss, de prøver sitt beste er i allefal min opplevelse, for å hjelpe alle som trenger det, alltid.
På en måte er det jo vår egen skyld. vi har blitt gjort oppmerksom på hvor "tungt" det er for serveren med alle farmene, og de har diskutert kutt i spawnere, men folk bygger bare mer og mer farmer, og "haster" med å få så mange spawnere som mulig opp før noe skjer.
Ja jeg hadde jo fullt top gear og to elytra med mending etc... tools og masse mer. Alt gone. Bryr jeg meg? Nei. For jeg vet at dette er bare sånn, og kunne ikke bli gjort noe med på forhånd. Dette er noe jeg tror folk verken ser eller skjønner.