• Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.

Noen ideer som jeg mener hadde gjort serveren bedre;;

Hver gang jeg klikker tab så ser jeg grå navn og må ofte lete etter den spesielle. Dermed mener jeg det hadde vært lettere med litt farger der, og i chaten, Slik som Konsole hadde;;

Lyse Grønn ;; 1 dag gametime, 3 votes
Mørke Grønn ;; 3 dager gametime, 7 votes
Lyse Blå ;; 7 dager gametime, 21 votes
Mørke Blå
Lilla
Rød

Alt ettersom hvor mye spilleren har spilt, og voted.
Lett, oversiktlig og satisfying.

-------------------------------------------------------

Warps mener jeg også hadde vært gull. Istede for en plass med spillershops, så kunne det vært en command som viser alle shop warps(1 per spiller feks). Maks 1 shop warp per spiller, og kan feks koste 50-100k?. For å gjøre donors mer nyttig, så kan feks deres warps alltid like øverst på ./warp shops.

Justere opp drop raten på wither skull. Den kan jo ikke være default nå?

Baktus_79

Eier
Forumleder
Heisann og takk for forslagene.

Når det gjelder chatten så ønsker jeg denne så ryddig som mulig. Med mange ulike farger av ulike årsaker vil bli for mye rot, noe jeg ikke ønsker. Det er årsaken til at chatten ser ut som den gjør idag. Clean og ryddig er stikkordene.

Når det gjelder warps så synes jeg det er et godt forslag. Det dukket opp et lignende forslag jeg ønsker å kode inn så snart jeg får tid. Dette med å gi en egen shop warp til de som lager shop i byene sine. Idag finnes det en egen liste over byene, og med warp til shop kunne man feks ha merket av dette på den samme listen.

Drop raten på wither skulls er default. Disse innstillingene er ikke rørt.

Stussa også litt på at det koster å plassere Diamond Ores. Det går jo totalt imot mcmmo pluginen som plutselig blir kinda useless når man miner med silk.

kunne man eventuelt fjernet at det koster å plassere blokken? er jo ikke vinn-vinn for noen at den er der.

Samlet flere tusen diamond ores forsåvidt så rip meg >.<

Baktus_79

Eier
Forumleder
Det er fordi du allerede har fått betalt for å plukke den opp. Du mister de igjen om de blir plassert. Hadde det ikke vært sånn kunne du tjent uendelig med penger, og det hadde ikke vært greit. Da blir poenget borte

On3xx

Nytt medlem
Dette med farger i chat. Nå har jeg nevnt noen ganger at jeg selv har hatt server, og kan relatere til dette som Baktus sier.
Det blir så mye rot i chat, med farger og hy og hei. Ideen er jo ikke dum, men jeg er enig med det han sier, og tenker også selv at det blir litt mye rot.
Noe jeg ser denne serveren har gjort en god jobb med, er jo akkurat dette med ''renhet'' på serveren. Både ''tab'' og chat. Det er oversiktlig og fint, ellers ikke en dårlig ide, men syns ikke det passer på denne serveren...

Warps er en god ide syns jeg, har selv brukt det masse, og det gjør kanskje en del ting lettere. Kunne warpe til steder hadde jo vert fint.
Noe som hadde vert noe, er well noe som ''/bywarp (navn)'' eller lignende, noe som blir ofte brukt i prison.
Det går ut på at spillere kan warpe til andre sine byer eller steder, om en spiller ønsker at det skal være tilgjengelig.
Dette kan jo ha baksider, men masse gode sider med det også.
Nå er jo jeg ganske ny her, så uten at jeg vet kan vell dette allerede være en ting, utenom /by.

Baktus_79

Eier
Forumleder
Dette med farger i chat. Nå har jeg nevnt noen ganger at jeg selv har hatt server, og kan relatere til dette som Baktus sier.
Det blir så mye rot i chat, med farger og hy og hei. Ideen er jo ikke dum, men jeg er enig med det han sier, og tenker også selv at det blir litt mye rot.
Noe jeg ser denne serveren har gjort en god jobb med, er jo akkurat dette med ''renhet'' på serveren. Både ''tab'' og chat. Det er oversiktlig og fint, ellers ikke en dårlig ide, men syns ikke det passer på denne serveren...

Warps er en god ide syns jeg, har selv brukt det masse, og det gjør kanskje en del ting lettere. Kunne warpe til steder hadde jo vert fint.
Noe som hadde vert noe, er well noe som ''/bywarp (navn)'' eller lignende, noe som blir ofte brukt i prison.
Det går ut på at spillere kan warpe til andre sine byer eller steder, om en spiller ønsker at det skal være tilgjengelig.
Dette kan jo ha baksider, men masse gode sider med det også.
Nå er jo jeg ganske ny her, så uten at jeg vet kan vell dette allerede være en ting, utenom /by.
Ser du nevner dette med /bywarp. Vi har jo dette allerede med /by. Ved å skrive /by alene vil gi deg en liste over alle byene med bystatus på Vestlandet. Dersom du skriver /by [bynavn] så blir du warpet til byen. Det som kunne vært en ide er om vi lot byeiere med bystatus også få lov til å sette en egen byshop warp, som feks /by oslo.shop

On3xx

Nytt medlem
Ja, det siste du skrev der jeg tenkte litt på. Vi bruke det en stund da vi hadde survival, masse folk lagde butikkeer og lignende med ''chestshop'' som du kanskje er skjent med (mener ikke at dere burde få chestshop altså), men bare for og illustrere hva de ble masse brukt til.
Det ga da også spillere andre måter på og tjene penger.

On3xx

Nytt medlem
Du skrev også at de som har bystatus kan få det, det er en god ide. Da vi hadde det, kunne alle sette warp, dette førte til en den problemer. Ble masse rot og sånnt. Bare sånn heads up :p

Baktus_79

Eier
Forumleder
Ja, er kjent med det der. Det jeg frykter med å gi alle muligheten til egen bywarp er en hæv med butikker som ikke er i drift / som er tomme. Har vært med på det der x antall ganger

On3xx

Nytt medlem
Godt poeng. Kunne jo kanskje vert tilgjengelig for enkelte som har jobbet for det..? Bare en ide, litt jobb og gjøre for og få det til da...

Happy

Moderator
Forumleder
Muliggens ta den gode 2000/2 uker som e standard t shop, for en warp. Kanskje litt høyere pris, typ 2000 per uke, som vil filtrere bort de inaktive, i lik måte som Spillershops den dag i dag.