• Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.

Late-game items - umulig å få tak i.

#1
Hei!

Jeg er relativt ny på serveren men beveger meg inn i lategame etter 32 timer grinding, hvor jeg kan få tak i så og si alle items i spillet. Likevel, med 1.13 introdusert byr det på noen problemer hvor viktige items blir omtrent umulige å finne / farme. Dette er på grunn av plugins som MCMMO som endrer loot, som jeg selvfølgelig ikke er imot på noen måte, og silk spawners som senker spawnrates. Jeg ønsker blant annet å lage en undervannsbase, hvor en conduit er crucial.

Items jeg refererer til:

- Nautilus Shells og Tridents
Førstnevnte er vanligvis "treasure" ved fisking, men mcmmo bytter ut loot fra fisking. Dropper nå kun fra de 3% av Drowned som spawner naturlig med det i hånda, og med så ekstremt lave spawnrates på serveren blir de umulige å få tak i, da man gjerne vil ha mer enn en conduit.
15% av Drowned spawner med Trident, men har likevel kun 11,5% (med max looting) sjanse for å droppe den, som betyr at man har 1,75% sjanse til å få en Trident ved hver Drowned spawn, men som nevnt er det utrolig lave spawnrates.
- Treasure items fra structures
På en 20k x 20k verden med så mange spillere, så lang uptime og muligheten til å bruke /wild så mange ganger man vil, har noen vært over alt. Det gjør det ekstremt vanskelig å finne treasure items. Spesielt tenker jeg på Heart of the Sea.

Løsningsforslag): Legg til Nautilus Shells som treasure loot i configen for fishing i mcmmo. Kanskje med en høy level for å unlocke for å fortsatt holde de ganske sjeldne?
Tridents og Heart of the Sea skal jo være sjeldne, så en farmable måte blir litt dumt. Kanskje legge de til i vestshoppen, Trident for en ganske høy pris og Heart of the Sea for ikke så veldig dyrt, siden man likevel må farme ganske extensively for å få tak i 8 nautilus shells for en conduit?

Det var forslaget mitt hvert fall, gjerne kommenter hva dere synes eller andre løsninger.
 
Sist redigert:
#2
100% enig i det du skriver! :)

Slenger på mitt ønske for serveren: lage et spawn punkt som har alle warps fysisk tilgjennglig. Til byer, shops osv. slik det er nå så er det ganske mange som ikke vet hvordan en kommer rundt. At alle som spiller skal komme inn på forumet her og finne ut alle info ved og pløye gjennom ørten poster er et utopia... Et slikt punkt burde vært kjapt og greit og sette opp(?) Sikkert spillere som er flinke til å bygge som melder seg frivillig om eiere ikke har tid ;)
 

Baktus_79

Eier
Forumleder
#3
100% enig i det du skriver! :)

Slenger på mitt ønske for serveren: lage et spawn punkt som har alle warps fysisk tilgjennglig. Til byer, shops osv. slik det er nå så er det ganske mange som ikke vet hvordan en kommer rundt. At alle som spiller skal komme inn på forumet her og finne ut alle info ved og pløye gjennom ørten poster er et utopia... Et slikt punkt burde vært kjapt og greit og sette opp(?) Sikkert spillere som er flinke til å bygge som melder seg frivillig om eiere ikke har tid ;)
Enig @Blackis99 :D Det der må vi få til!
 
#4
Hei!

Jeg er relativt ny på serveren men beveger meg inn i lategame etter 32 timer grinding, hvor jeg kan få tak i så og si alle items i spillet. Likevel, med 1.13 introdusert byr det på noen problemer hvor viktige items blir omtrent umulige å finne / farme. Dette er på grunn av plugins som MCMMO som endrer loot, som jeg selvfølgelig ikke er imot på noen måte, og silk spawners som senker spawnrates. Jeg ønsker blant annet å lage en undervannsbase, hvor en conduit er crucial.

Items jeg refererer til:

- Nautilus Shells og Tridents
Førstnevnte er vanligvis "treasure" ved fisking, men mcmmo bytter ut loot fra fisking. Dropper nå kun fra de 3% av Drowned som spawner naturlig med det i hånda, og med så ekstremt lave spawnrates på serveren blir de umulige å få tak i, da man gjerne vil ha mer enn en conduit.
15% av Drowned spawner med Trident, men har likevel kun 11,5% (med max looting) sjanse for å droppe den, som betyr at man har 1,75% sjanse til å få en Trident ved hver Drowned spawn, men som nevnt er det utrolig lave spawnrates.
- Treasure items fra structures
På en 20k x 20k verden med så mange spillere, så lang uptime og muligheten til å bruke /wild så mange ganger man vil, har noen vært over alt. Det gjør det ekstremt vanskelig å finne treasure items. Spesielt tenker jeg på Heart of the Sea.

Løsningsforslag): Legg til Nautilus Shells som treasure loot i configen for fishing i mcmmo. Kanskje med en høy level for å unlocke for å fortsatt holde de ganske sjeldne?
Tridents og Heart of the Sea skal jo være sjeldne, så en farmable måte blir litt dumt. Kanskje legge de til i vestshoppen, Trident for en ganske høy pris og Heart of the Sea for ikke så veldig dyrt, siden man likevel må farme ganske extensively for å få tak i 8 nautilus shells for en conduit?

Det var forslaget mitt hvert fall, gjerne kommenter hva dere synes eller andre løsninger.
Noen timers fisking wasted uten å vite dette xD Masse fisk, lite loot , et par død etter å ha blitt spengt i filler av tnt.