• Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.

Ett par forslag for å gjøre Vestlandet ett bedre sted for oss som er nye

Nå vet jeg ikke om det går ann i ungangspunktet, men om det går tenker jeg det kunne vert en fin ting å gjøre for alle de nye spillerne dere har.

Reset av Nether og the end innimellom, begge er jo så og si farmet tomt. som også ville hjulpet økonomien og spillegleden til nye spillere.

Økonomi, en admin shop hvor man kan selge feks 10 gold nuggets for en liten slant, eller lignende. uten å nevne navn så har jeg og gjengen som joinet spilt på en del andre servere tidligere som hadde ett sånt system. og det fungerte veldig bra. Gull er jo ganske ubrukelig i seg selv, og "rare" nok til at det ikke ødelegger økonomien fullstendig.

(for morroskyld) Quiz, legg til flere og nyere spørsmål, bytt de ut innimellom.

End er vel som navnet sier; endeløst! Så at det er tomt der skal vel litt til(?)
Nether er jeg litt mer enig i, men her blir jo problemet at så lenge vi har claim mulighter der så blir det litt kræsj. Og noen av oss har jo bygget ganske store farmer i Nether som igjen er claimet.

Har spilt på mange servere som har hatt adminsshop som tilbyr kjøp. Ender altid med at folk lager insane store farmer og selger til dem er blå i tryne! :p Ender opp med haug med folk med store summer på bok som igjen tilter økonomien.

My5cent :)

Får ikke laget noe farm for gull :) er jo alt noen som har over 2mill på vestlandet. så økonomien er vel litt broken allerede.

Noen har vel farms i nether ja, men få nye som har muligheten til å lage seg blazefarm.

Baktus_79

Eier
Forumleder
Hvordan kan nether være tom for ressurser? Det er ikke satt noen map begrensninger der så det burde gå fint som det er. Alternativt kan vi jo teste /rtp, /wild der igjen. Problemet med /wild der tidligere var at folk spawnet i lava. Jeg tror det skal være fikset nå. Jeg kan også sette wild til å gjelde for kun ytre grenser slik at alt frem til og med 2000 blokker feks ikke gjelder når man bruker wild

Får ikke laget noe farm for gull :) er jo alt noen som har over 2mill på vestlandet. så økonomien er vel litt broken allerede.

Noen har vel farms i nether ja, men få nye som har muligheten til å lage seg blazefarm.
Er vel pr i dag 2 stk som har over 2 mil. Og kan love deg at vi har jobbet hardt for hver krone! ;)

haha var absolutt ikke sånn ment Slicksvo0r, Viste ikke om Jobs heller når jeg skrev dette innlegget :D men ja man må svette litt for å få til noe.

On3xx

Nytt medlem
Hvordan kan nether være tom for ressurser? Det er ikke satt noen map begrensninger der så det burde gå fint som det er. Alternativt kan vi jo teste /rtp, /wild der igjen. Problemet med /wild der tidligere var at folk spawnet i lava. Jeg tror det skal være fikset nå. Jeg kan også sette wild til å gjelde for kun ytre grenser slik at alt frem til og med 2000 blokker feks ikke gjelder når man bruker wild
Hvor mange GB er serveren? Kan det ha noe med at nether ikke ha border som hjalp på slik at det crashet? Mangen nye chunks som ble rendret kanskje... bare en liten ide, kanskje du allerede har tenkt på det

Baktus_79

Eier
Forumleder
God tanke, men nei det var nok ikke det som forårsaket krasjet. Nå må jeg ta det på feeling, men serveren er på 17GB komprimert. Da er den vel på ca 25 til 30 GB vil jeg tro