• Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.

/balance (spillernavn)

Jeg ønsker at dere adder en ny command, som er "/balance (spillernavn)". jeg ønsker det for da er det lett å se hvor mye penger venner som ikke er på topp 10 har. jeg vet at jeg kan bruk /baltop (page) men det tar så lang tid når det er så mange sider der. Jeg håper at dere i staff vurderer mitt ønske.

Mvh. Nigth_Figther

Sgt_Morrigahn

Administrator
Forumleder
Hva med å bruke skatte systemet vi har i Norge da? Det koster f.eks 300 kr å sjekke opp en annen spiller foruten baltop? Da må du betale for valget om å sjekke de, eller bare spørre vennene dine, som er gratis.. ??, 😀

Hva med å bruke skatte systemet vi har i Norge da? Det koster f.eks 300 kr å sjekke opp en annen spiller foruten baltop? Da må du betale for valget om å sjekke de, eller bare spørre vennene dine, som er gratis.. ??, 😀
Ikke alle som er mottakelige for slikt. Har hatt kunder, som bare svarer "det er for dyrt". Når det er uklart hvor mye penger de har, er det vel greit å kunne sjekke det opp, så man eventuelt kan justere prisen, uten å bli lurt?

Jeg tror et godt poeng her er at det er åpent for at alle spillere kan se hvor mye penger en annen spiller har på konto allerede, nemlig gjennom /baltop (side) - men den metoden er tidskrevende og unødvendig vanskelig når målet ditt er å finne en spesifikk spiller.

Synes det er et godt forslag. Det har sine fordeler, som for eksempel at det hindrer svindel av noe slag, som @dompapen sier.

Bare minner om at vi har /trade som lar dere bytte med hverandre uten å bli svindlet med penger
Ja, det er etter at man har blitt enige om prisen, men det @dompapen mener er at man ikke skal bli svindlet ved at man blir enige om en mye billigere pris fordi noen sier at de har mye mindre penger enn det de egentlig har.

Men, det med svindel er vel ikke hovedargumentet her - tror jeg? :giggle:

Baktus_79

Eier
Forumleder
Ja, det er etter at man har blitt enige om prisen, men det @dompapen mener er at man ikke skal bli svindlet ved at man blir enige om en mye billigere pris fordi noen sier at de har mye mindre penger enn det de egentlig har.

Men, det med svindel er vel ikke hovedargumentet her - tror jeg? :giggle:
Tror du misforstår /trade. Den gjør så du ikke kan bli svindlet på pris. Dere blir enige om en pris før man benytter seg av /trade. Dermed kan du gi itemet til spilleren trygt, og være sikker på at du får de pengene du har krav på

Tror du misforstår /trade. Den gjør så du ikke kan bli svindlet på pris. Dere blir enige om en pris før man benytter seg av /trade. Dermed kan du gi itemet til spilleren trygt, og være sikker på at du får de pengene du har krav på
Jeg forstår hvordan det funker, du har misforstått meg her. Prøver å forklare at det ikke er snakk om selve traden, men at det er den delen der man diskuterer prisen og forhandler man kan bli svindlet på.

Det er altså ikke snakk om: jeg dropper deg produktet, og du betaler ikke for det - men, at du sier du har mindre penger enn det du egentlig har for å få meg til å sette ned prisen.

Sist redigert:

Baktus_79

Eier
Forumleder
Jeg forstår hvordan det funker, du har misforstått meg her. Prøver å forklare at det ikke er snakk om selve traden, men at det er den delen der man diskuterer prisen og forhandler man kan bli svindlet på.

Det er altså ikke snakk om: jeg dropper deg produktet, og du betaler ikke for det - men, at du sier du har mindre penger enn det du egentlig har for å få meg til å sette ned prisen.
Ser den, men man må da ikke være for snill og basere seg på hvor mye penger en spiller har :D

En skal ikkje ha "Trenger 6 beacons, har 1000 kr )
Husk at det sirkulerer gjenstander av mindre verdi også. Det er ikke snakk om å gå ned med flere tusen, men heller 50-200kr. Det er selvsagt lov å prute, men det er vel nyttig å sjekke om personen snakker sant, eller prøver å lure deg for å spare penger.
Når en sliter med å få solgt en vare, går en ofte gjerne ned i pris.

Som @Blodmannen påpekte, så er det allerede mulig å sjekke andres saldo, men det er veldig tungvint. En slik funskjon vil som jeg påpekte tidligere, også skåne serveren for spam(/baltop).

Sist redigert:

Baktus_79

Eier
Forumleder
Altså jeg er ikke helt enig i argumentene som blir lagt frem altså, men vi i staff kan gjerne ta en diskusjon på det. For meg blir det litt sånn at man spør om å få se i lommeboka for å sjekke om han er rik eller ikke, for så å basere prisen etter det. En pris burde jo gå etter markedsprisen, men dette vil jo bli en urettferdig skeiv økonomi. Det er jo til syvende og sist den som selger som bestemmer prisen, men som regel bestemmer man seg etter hva nivået ligger på. Det er nettopp dette som gjør økonomien stabil. Blir litt som trust på claim. Og blir det egentlig riktig å si at spilleren må få en lavere pris fordi han sier han ikke har så mye penger?

eg syntest det burde ver opp til kver enkelt om de vil dela kor mye penger de har, rett og slett stille et såkalt spørsmål til den man er nyskjerrig på :)

Stine_snuppa

Moderator
Forumleder
hmm, her er du inne på noe @Stine_snuppa Liker tanken
He he 😊 dette kan da gjøre at spillere kan spørre om balanse uten at alle i chat ser det, og hvis man da IKKE har lyst til å dele det med noen, så er det bare å trykke deny 😁 for at folk ikke spammer det, så er det og mulig å ha en cooldown på den som med superbreaker og slikt som er med mcmmo

Baktus_79

Eier
Forumleder
He he 😊 dette kan da gjøre at spillere kan spørre om balanse uten at alle i chat ser det, og hvis man da IKKE har lyst til å dele det med noen, så er det bare å trykke deny 😁 for at folk ikke spammer det, så er det og mulig å ha en cooldown på den som med superbreaker og slikt som er med mcmmo
Helt enig :D Liker ideen