• Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.

INFO Julen 2020 på Vestlandet!

Baktus_79

Eier
Forumleder
1606712379565.png

I år, altså i 2020, har vært et tragisk og dramatisk år for veldig mange av oss. Et år som har hatt stor innvirkning på de aller fleste mennesker i verden! Det er selvsagt ikke det denne nyheten skal handle om, men jeg vil først og fremst takke alle dere som tar covid-19 seriøst, til alle dere som ikke unødvendig går ut før det absolutt blir nødvendig. Og jeg vet at veldig mange av oss som er en del av miljøet på Vestlandet synes det er tungt å isolere seg på denne måten.

Jeg føler jo at det samfunnet vi har på Vestlandet har bidratt til at mange av oss har hatt et sted å flykte til når isolasjonen føles tyngst, og jeg synes det er utrolig hyggelig å se så mange av dere kose dere masse på serveren. Et hyggelig sted der man kan flire og le, gjøre aktiviteter sammen med venner og familie. For min del er Vestlandet et sted som gir en mening i denne isolerte tiden.

Men som jeg nevnte over så skal ikke dette handle om en tragedie, men jeg synes det er viktig å påpeke hva samfunnet, dere spillere, har betydd for veldig mange mennesker. 2020 har derimot uten tvil vært vanskelig for mange, og derfor skal vi benytte desember, selve juletiden, til å virkelig slå ut håret og feire julen 2020 skikkelig! Nå er tiden inne for å lage et positivt minne om 2020!

Jul
Julen er jo årets største begivenhet og høytid, og er en tradisjon Norge er en stor del av. Visste dere feks at ordet jul stammer fra norrøne tider og var opprinnelig jòl, eller jòlablòt som er det fulle og hele ordet. Jòlablòt var en offerfeiring av midtvinterdagen i Norden som ble avholdt 12 januar. Hvorfor de egentlig feiret dette er ukjent, og det er flere teorier om hvorfor. Det er spesielt tre teorier som står sterkere enn alle andre.
  1. De hadde en offerfeiring for å hedre solen slik at den skulle komme tilbake etter en kald periode.
  2. De feiret til ære for fruktbarhetsguden Frøy, som er den mannlige motstykke til Frøya.
  3. De feirer til ære for alle de døde.

Feiring på Vestlandet
Det er ikke bare de norrøne vikingene som visste å feire, men det skal vi jaggu gjøre på Vestlandet også! Så hva er planen for desember på Vestlandet, sier du? Vi skal gjennomføre mange eventer og vi skal sparke i gang en god julestemning du aldri har sett maken til.

Juleverksted
Dette er det allerede skrevet masse om på denne siden https://www.vestlandetmc.no/forum/index.php?threads/juleverksted.965/
Juleverkstedet skal vi bruke gjennom hele desember og lage en stor by med mange flotte kreasjoner som virkelig setter i gang julen. Allerede nå er det bygget så mange flotte ting på området. Utrolig mange gode byggere der ute og ikke minst har en god kreativ evne til å lage noe helt fantastisk. Husk at det handler ikke om hvordan ting ser ut så lenge man har det gøy og koser seg.

juleverksted.jpg

Julekalender
Det vil bli julekalender i år også der man kan åpne en luke hver eneste dag før julaften. Om du går glipp av en dag så vil ingen av lukene bli borte fra deg, du kan åpne de når som helst gjennom hele desember (frem til og med 31 desember). I lukene vil det ligge alt fra gjenstander til enchants du kan sette på items. Alle vil også motta det samme slik at det ikke blir urettferdig!

For å åpne luke: /julekalender

Julenissen kommer på besøk
Gjennom adventstiden vil julenissen til stadighet dukke opp på vilkårlige steder i survival verdenen. Når han dukker opp vil han kaste fra seg forskjellige ting, og det vil være vilkårlige ting. Når han dukker opp vil han fortelle dette i chatten sammen med koordinater. Han står på plassen sin og kaster fra seg gaver i 15 minutter før han igjen blir borte. Da gjelder det å være raskest ute før andre tar alle tingene for seg selv.

Tenne adventslys
Hver søndag klokken 17:45 vil vi tenne adventslys i spawn utenfor kirken. Da samles vi ved kirken og på Discord (voice kanal Generelt-1), altså 15 minutter før søndagshygge. Søndagshygge kan du lese om her: https://www.vestlandetmc.no/forum/index.php?threads/søndagshygge-med-vestlandet.961/

1606715571019.png

Finn julegaven
Minst en gang per uke vil vi ha "Finn Julegaven" der vi gjemmer bort en shulkerboks som inneholder mange gode items som du definitivt får bruk for. Jeg kan trygt si at du ikke vil gå glipp av denne muligheten. Hvordan vi legger det opp kan variere fra gang på gang. Noen ganger vil det være en rebus, andre ganger vil det bare være en koordinat. Det som finnes selve gaven vil beholde alt innholdet og selvsagt shulkerboksen.

Pynte til jul
1. desember vil alle oss i team Vestlandet brette opp ermene og sette i gang med å pynte spawn med juledekorasjoner. Vi setter som vanlig opp et stort tre ett eller annet sted i spawn. Der vi pleier å ha det kan virke å være opptatt, men vi vil nok få til noe.

Det vil bli julegater, juletre, masse julepynt hengende fra alle slags steder og vi snødekker spawn.

Søndagshygge
Dette eventet vil fortsette som vanlig gjennom desember. Noe usikker hvordan det blir når det nærmer seg julaften om teamet trekker seg tilbake klar for julefeiring og kos sammen med familie, men vi pusher på med dette så nærme som vi klarer. I går var en knallsuksess med mye moro på Discord og ikke minst alle dere som deltok på parkour. Supert jobba til alle som deltok! Jeg kan legge til at jeg selv suger på parkour!

Dette er det vi har planlagt per nå, men det er store muligheter for at det blir enda flere eventer. I tillegg til alt dette vil vi kjøre flere kampanjer på både merch og nettbutikken vår i tiden fremover.

Vi ønsker dere en super adventstid og håper dere alle vil ha en riktig trivelig tid sammen med oss mens vi venter på den store dagen!