• Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.

INFO Godt Nytt År! Farvel 2020!

Baktus_79

Eier
Forumleder
1609447107203.png

Nok et år er forbi og nok en gang sitter man å tenker på at tiden flyr av gårde til din store fortvilelse. Noen ganger hadde det vært utrolig kjekt med en brems du kunne tråkke på slik at tiden gikk saktere, da har jeg kanskje en mulighet til å ta igjen alt det jeg skulle ha gjort! Men til tross for at tiden ikke er på vår side så har vi da fått gjort mye i 2020 likevel.

Tilbakeblikk
Allerede 3. januar i 2020 så gikk Vestlandet over til 1.15.1. Året 2020 startet jo med et brak med ny oppdatering av selve Minecraft, her hadde vi også full reset. Denne Minecraft versjonen var den som hadde med seg bier. Vi hadde store problemer i oppstarten av denne med vanvittig lagg og lav TPS. Det er sikkert mange som husker hvor kjedelig det var å fly rundt uten mobs aktivert på serveren.

Og hvem husker vel ikke påskekrimmen? Jeg får fortsatt den dag i dag spørsmål om akkurat dette eventet da rester av det fortsatt er i omløp på serveren, som blant annet mitt testamentet eller at Julie fremdeles står plassert i fengselet på mordet av meg. Det som var enda morsommere var det som kom 1 april, altså 2020s aprilspøk.

Her fortalte jeg at vi ikke lenger hadde penger til å drifte videre og at jeg da hadde solgt serveren videre til @Synnelele . Det ble jo full forvirring og de fleste gikk fem på. Spillere ble redde for hva som skulle skje med serveren. Jeg hadde jo gitt Synne en slags "eier" rolle på serveren slik at det så ut som at hun var eier den kvelden, og hun hadde jo mange artige planer for serveren ;)

I frykt for det som skulle skje så var det mange av dere som donerte penger i april, og disse pengene brukte vi til å kjøpe inn nok utstyr til å drive selvhosting. Det betyr at vi per i dag hoster Vestlandet på egen innkjøpt server som står hjemme hos meg. Det betyr større ytelse og mindre kostnader på sikt, og det er positivt. Til alle dere som har donert til oss, tusen takk for hjelpen! Hadde det ikke vært for dere så hadde faktisk ikke Vestlandet vært som det er i dag. Og det kan jeg si fordi jeg hadde ikke tatt på meg kostnaden av dette alene, da måtte vi ha senket kravene våre. I verste fall ville Vestlandet blitt nedlagt! Så neste gang du kjøper en følelse, rank eller et dyr på vår nettbutikk så er det faktisk din fortjeneste for at Vestlandet holder seg gående.

Vi har hatt en hæv med eventer, nye funksjoner og en masse mer. Det er utrolig gøy at vi fremdeles har liv i Vestlandet, for i mars så har faktisk Vestlandet holdt seg gående i 4 år!

Statistikk 2020
I skrivende stund har vi hatt hittil i år 6666 unike spillere på Vestlandet, noe som betyr forskjellige spillere. Om en spiller logger på 2 ganger så gjelder ikke det. Kun første pålogging!

1609450011579.png

I statistikken over ser vi hvor mange unike spiller det har vært på Vestlandet per dag i hele november og hele desember. Etter sommeren så er det alltid en periode med mindre spillere, og det regner jeg har en sammenheng med stress og mas med nytt skoleår, mas og enda mer å sette seg inn i enn før. I november ser vi at vi ligger under 100 spillere per dag noe som er relativt lavt til å være Vestlandet, men vi ser mot slutten av desember begynner det å ta seg mer opp på et nivå som er vanlig for Vestlandet generelt sett.

Planer for 2021
Vestlandet er jo ikke akkurat den serveren som ligger på latsiden, eller ihvertfall ikke alltid, og vi har jo mange planer for 2021 også.
  • Nytt bysystem er planlagt i løpet av januar.
  • Første halvåret før Minecraft 1.17 vil vi fokusere på økonomi og stabilisering.
  • Vi skal over på Minecraft 1.17 når den blir lansert, men skal jeg gjette skjer ikke det før til høsten.
  • Det vurderes en ny spawn til Vestlandet 1.17. Her trenger vi nok masse hjelp fra spillere, og det vil bli laget et byggteam.
  • Quest er jo noe jeg har nevnt ofte i disse postene gjennom 2020, men jeg har ikke gitt opp håpet om å få til det systemet jeg har ønsket meg.
  • Hytale er planlagt til å lanseres i 2021, dette skal jo også bli en del av Vestlandet og vil få mye oppmerksomhet av oss.
Ut over dette så blir det mye patching. Vi skal fokusere på å fikse en del små feil, små irriterende feil rundt omkring. Det kan bli et fryktelig spennende år for Vestlandet og alle dere spillere, men det er for tidlig å kunne si noe mer konkret enn dette. Jeg regner med at HVIS Hytale blir lansert i 2021 så vil det oppta mye av min tid, da i forhold til utvikling og oppsett. Mer om Hytale kan du lese om her: http://www.hytale.no

Som en avslutning vil jeg takke alle dere som har bidratt til at Vestlandet er så flott som den er, og da tenker jeg spesifikt på alle i stab teamet. Altså vi har det så moro bak teppet og ler så masse av forskjellige ting. Vi kunne ikke hatt et bedre team både intern i teamet og utad til dere spillere. De gir så mye av seg selv og ofrer mye for å gjøre spillere glade og happy. Her snakker vi mye privat fritid som går med på å gjøre Vestlandet bra!

Det er umulig å navngi alle de som har vært med i teamet over alle disse årene, men jeg sier bare tusen takk til dere som har vært med!
Ellers ønsker jeg å gi en spesiell takk til @ItzKristofferP , @MaikenEmilius04 , @Lanuras , @julie528 , @UniBeez , @annesevle og @Kruspersille for deres innsats og for all den fantastiske jobben de har gjort for å løfte Vestlandet til dit vi er!

Jeg vil også takke alle dere fantastiske spillere som har vært med oss i 2020! Mange av dere er så herlige at det gjør meg stolt over å kunne drive en server som Vestlandet! Hadde det ikke vært for dere så ville ikke Vestlandet eksistert!

2021 blir et supert år for Vestlandet og jeg håper jeg ser dere alle gjennom et nytt og spennende år!!
Jeg ønsker dere alle et godt nytt år!!