• Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.

INFO Flere spillere har ødelagt for veldig mange uskyldige spillere!

Baktus_79

Eier
Forumleder
Vi har dessverre hatt en situasjon på Vestlandet som har og vil berøre mange spillere. Om du har blitt berørt er det ekstra viktig at du leser det som står skrevet her.

Første desember valgte vi på Vestlandet å lage det vi kalte for Juleverkstedet. Her kunne spillere lage sine flotte julekreasjoner med sine egne plotter på survival, og det beste av alt, du kunne være i kreativ modus. Det var veldig populært for mange spillere, og det dukket opp ganske flotte byggverk!

Her kommer den mørke siden av det som skjedde på juleverkstedet. Vi har altså 6 spillere som da valgte å gjøre dette til sin egen vinning, for her så de en mulighet til å bringe ting over til juleverkstedet og andre veien, altså ut til survival. Det populære var å lage store sjekker for å duplisere dette på juleverksted området. Flere kreative løsninger ble valgt til tross av at vi hadde gjort mye for å hindre at dette kunne skje.

I starten fant de en måte der de kunne kaste items over grensen slik at spillere kunne plukke dette opp på survival siden. Disse ble snakket til og vi tettet muligheten for at dette kunne skje. Da valgte de samme spillerne å bruke en llama med vesker for å frakte items fra og til, og denne gangen endte det med ban.

Denne gangen satte jeg en mur rundt det hele med barrier blokker, men så viste det seg at på det ene stedet så var det allerede et hull under barrier blokkene. Man kunne ikke kaste ting over grensen, for på andre siden kunne man ikke plukke opp items. Hva kunne man da gjøre? Jo, vi lager en vannstrøm som frakter items helt bort til survival. Dette var de samme spillerne som tidligere hadde enten fått ban eller tilsnakk.

Denne gangen ble 2 av de permanent bannet fra Vestlandet, og de andre 4 fikk vel 30 dager. Alle disse 6 har mistet alt de eier og hadde. Ingen items, ingen bygninger og ingen penger. En av disse 6 spillerne er stolt over hva de har lykkes med, og ønsket en statue i spawn av seg selv og en til.

I tillegg til dette har de hatt medhjelpere som har skjult dupliserte items hjemme hos seg selv eller gjemt det under trær eller andre steder slik at de ikke kan bli funnet. Til alle dere som har visst om at dette skjedde: Jeg råder dere til å gi lyd fra dere FØR jeg finner dere. Er det noe jeg setter størst pris på så er det ærlighet. Flere medhjelpere har til nå fått enten ban eller mistet alt de eier og har. Gi lyd fra dere slik at vi kan unngå slike uheldige situasjoner.

I alt dette så er det mange uskyldige spillere som har blitt berørt av dette, og nok en gang må jeg presisere hva jeg har sagt tidligere at økonomi lett kan ødelegges når slike ting skjer. Noen av dere har kanskje funnet en masse ting som kanskje er for godt til å være sant. Om det er slik så er det gjerne for godt til å være sant, og alle disse tingene vil bli samlet inn igjen. Flere av dere har mottatt en masse penger fra enkelte spillere. Disse driver jeg å samler inn igjen, det er nok noe flere av dere har begynt å legge merke til. Vi snakker ikke om få tusenlapper, men flere hundre tusen kan være gitt til en spiller som nå er i ferd med å miste de.

Til de av dere som allerede har mistet ting de har mottatt ulovlig: Jeg forstår veldig godt at det er kjedelig å måtte miste så mye penger eller så mange bra items, for hvem vil vel ikke ha dette. Det er sikkert mange av dere som sikkert også har gjort en jobb for vedkommende for en masse penger, men som jeg har fortalt til alle som har tatt kontakt, her må dere komme til en løsning selv med den det gjelder. Arbeidet med å finne alle ulovligheter er ikke ferdig, og de neste dagene vil nok flere av dere se at de mister items eller penger. Vennligst ikke kom med spydigheter til noen i vårt team, det blir ikke tatt godt i mot. Det er ikke vår feil at dette skjer, men vi kan heller ikke tillate at det flyter så mye penger og OP stuff i omløp. Det vil ødelegge økonomien! Jeg er ganske hard på dette når folk tar kontakt for det er flere av dere som nekter å forstå hva jeg snakker om. Om dette ikke kan respekteres så må dere nesten finne dere et annet sted å spille.

Til de av dere som har funnet items/penger som er for godt til å være sant: Det burde gått en bjelle som fortalte at dette ikke stemmer. Man finner ikke millioner av kroner liggende i kister. Er du en av disse ta kontakt slik at vi får løst det.

Aller sist må jeg si at jeg er veldig skuffet over at slike ting skjer, og det beviser bare at vi ikke kan holde på med slike aktiviteter på serveren som alle kan ta glede av. Til dere som har holdt på med dette, jeg håper virkelig det var verdt det. Ikke bare ødelegger dere for andre spillere, men dere sørger for at jeg ikke får tid til å drive med koding av diverse prosjekter som skulle vært på plass i begynnelsen av januar. Nå må jeg heller bruke flere dager på å se hva dere har gjort og rette det opp.

Bra jobba baktus ..... bra jobba .... cheating har alltid vært en del av Minecraft, det finnes mange "Bugs" som spillere kan utnytte seg av, godt gjort av deg å oppdage dette :)
Mvh
Kruzysk/Theeocto